miércoles, 26 de enero de 2011

18 i 20 de gener del 2011

Penúltima setmana de gener. A Alfabetització Digital seguim amb el mateix pla de la setmana passada. La Sandra ens va fer una explicació de com utilitzar el JClic i puc dir, personalment, que aquest programa és un dels més interessants de tots els que hem manejat durant el primer semestre. Per què? Doncs perquè trobo que és molt útil per les mestres (o futures mestres) d'Educació Infantil. Parteix de la base que tu mateix crees les activitats, per tant, pots escollir les que més t'agradin dins d'un ampli ventall de possibilitats i anar-les creant a la teva manera.
Moltes vegades, buscant per Internet jocs interactius i motivadors per nens d'infantil, m'he trobat amb que hi ha alguns que m'agraden, però no m'acaben de convèncer (normalment perquè el nivell intel·lectual del joc és superior o inferior al nivell que jo busco). Amb el JClic jo decideixo el nivell, el disseny, el contingut, etc.
Així, com a activitat alternativa a la rutina, és una bona idea crear exercicis didàctics i a la vegada lúdics perquè els alumnes aprenguin d'una altra forma.

Tot i que al principi m'ha costat força saber com anava, ara ja vaig agafant més soltura i estic segura que en un futur proper m'ajudarà a crear activitats divertides amb puzzles, sopa de lletres, associacions, etc.

Bé, la propera entrada ja serà l'última d'aquest Blog. Es van acabant les reflexions, els exàmens, els treballs i el "temible" mes de GENER!! Però encara queden dues setmanes per finalitzar, així que "Les artistes" seguim amb la feina: el nostre projecte de Picasso!