miércoles, 19 de enero de 2011

11 i 13 de gener del 2011

Després d'unes vacances relaxades, tornem a la feina. I ara més que mai ens hi hem de posar de veritat perquè ja som al gener: el mes dels treballs finals i dels exàmens.
Es nota que aquest semestre ja s'acaba a Alfabetització Digital... El dimarts 11 vam estar amb la Carolina que ens va deixar la sessió per seguir treballant amb el nostre projecte sobre Picasso. I el dijous 13 amb la Sandra vam fer pràcticament el mateix amb l'excepció que ens va passar un altre power point per explicar-nos més coses sobre les TIC en referència a l'Educació Infantil. Sempre és bo saber de més!

L'únic que puc comentar sobre aquests dies és que estic veient que el projecte té les seves dificultats. Un cop pensada la idea (en el cas del meu grup, el pintor Picasso), s'ha de posar en marxa el treball. Això vol dir pensar detenidament els objectius, l'edat a la qual va destinada, la durada i, el més laboriós: les activitats que plantejarem. M'he adonat que trobar activitats adequades pels nens/es petits no és tan fàcil com sembla. Les activitats han d'estar ben pensades, estructurades i elaborades per tal que els alumnes facin un aprenentatge significatiu. I fer un aprenentatge significatiu vol dir (entre d'altres) tenir en compte les necessitats de l'alumnat i satisfer-les mitjançant aquestes activitats, ja que la tasca és un punt molt important que sempre hem de tenir present. Constitueix un dels tres aspectes del triangle interactiu: Mestre-alumne-tasca. Els tres han de funcionar bé perquè hi hagi una situació d'aprenentatge òptima. Així que si la tasca o activitat funciona, ja tenim alguna cosa més que ens pot ajudar.
Bé... a seguir esforçant-nos i a treballar per superar aquest mes de gener que tant costa!

Ens veiem.