lunes, 20 de diciembre de 2010

16 de desembre del 2010

En l'últim dijous de classe del mes de desembre, la Sandra ens ha explicat un power point en el qual hi havia un seguit d'aplicacions i recursos web per a l'Educació Infantil. Es tracta d'activitats lúdiques i didàctiques, així com jocs i altres aplicacions destinades als més petits perquè aprenguin i alhora es diverteixin amb l'ordinador.


El que penso d'aquests webs és que estan prou bé pels infants (tot i que en algunes no hi he pogut entrar perquè demanava que t'inscrivissis), però quan dic "infants" em refereixo a nens i nenes de Primària. El que passa, des del meu punt de vista, és que trobo que aquests recursos no són del tot necessaris per fer una sessió amb els alumnes de Parvulari. Trobo que no cal que els infants facin aquesta mena de jocs i d'exercicis, ja que els poden fer a casa (perquè de ben segur que quasi tots tenen ordinador) i així ens estalviem temps a l'escola.

També crec que els contes s'han d'explicar sense cap mena de tecnologia pel mig i, estic segura que serà més divertit. Tot es centra en l'actitud de la mestra, en fer que els nens/es participin en la narració, que s'aixequin i mirin el conte que els estem explicant (si es que el tenim a les mans en forma de llibre), que l'agafin... etc. Si tu expliques un conte mitjançant una pantalla d'ordinador, no hi ha tanta interacció com hi pot haver de l'altra manera: els alumnes miren la pantalla i escolten. I ja sé que hi ha contes interactius a internet, però crec que hi ha més interacció quan el conte no és a l'ordinador. Els alumnes i la mestra estan més propers els uns amb els altres. Els podem dir que facin una rotllana, que es vagin passant el conte perquè tots tinguin l'oportunitat de veure les imatges de més aprop, etc. De l'altra manera, hi ha una pantalla pel mig que dificulta la relació tan important de grup-classe.

El que jo proposaria és fer activitats ÚNICAMENT didàctiques amb els ordinadors, un cop cada dues setmanes. Així els nens/es no entren en la monotonia i canviem de mètode passant del paper i llapis al teclat i la pantalla. Per exemple, això estaria molt bé per repassar els números de l'1 al 10 a Matemàtiques o per repassar algunes lletres de l'abecedari.
Jo només utilitzaria l'ordinador puntualment per realitzar activitats de repàs de mates i llengua. La resta de continguts s'han de treballar manualment i experimentalment. I amb això acabo la reflexió de la sessió d'avui!!