Bon dia! En la sessió d'avui hem seguit fent l'activitat sobre les competències i capacitats del Currículum d'Educació Infantil pel que fa a les tecnologies.
El que he après amb aquest petit treball és que les competències són més generals i les capacitats es troben dins d'aquestes. L'infant, quan acabi el segon cicle d'Educació Infantil, haurà d'haver desenvolupat 4 capacitats:
- Aprendre a ser i actuar d'una manera cada vegada més autònoma
- Aprendre a pensar i a comunicar
- Aprendre a descobrir i tenir iniciativa
- Aprendre a conviure i habitar el món
Pel que fa a les competències bàsiques, aquestes són les que els alumnes hauran d'haver assolit al finalitzar l'etapa d'educació obligatòria. Per tant, són de caire general perquè seran les mateixes a totes les etapes. El que interessa és que tots els alumnes vagin adquirint les competències durant la seva escolarització. Les competències de les quals parlo, són les següents:
- Metodològiques
- Personals
- Comunicatives
- Comunicatives
- Conviure i habitar el món
Feta aquesta reflexió, nosaltres ens hem centrat (com he dit abans) en les competències de les TIC. Al Currículum es diu que és important fer present en els processos d'ensenyament, la comprensió i l'expressió de missatges audiovisuals i el seu ús en les diverses tasques escolars. Tot això, atès a la importància de les tecnologies de la informació i comunicació.
Crec que està bé que els infants coneguin les noves tecnologies, però això no s'ha de convertir en un dels objectius principals. Per mi hauria de ser secundari perquè no els cal quan són tan petits.