domingo, 21 de noviembre de 2010

18 de novembre del 2010

Avui amb la Carolina hem fet una activitat adreçada als nens i nenes d'Educació Infantil: els bits d'intel·ligència. Aquests són uns recursos que permeten identificar, amb més facilitat, conceptes amb imatges. També serveixen per estimular el cervell, l'aprenentatge i la memòria de l'infant. Així, relacionat amb les TIC, hem creat bits d'intel·ligència enfocats a l'ordinador i les seves diferents parts perquè en el cas que fem informàtica amb els nens, hauran de conèixer aquest aparell i saber com s'utilitza.

He de dir que els bits d'intel·ligència no els coneixia abans, i ara que se què són i he creat alguns... m'adono que és una bona eina pels petits de 0 a 6 anys sobretot. A més es pot treballar amb milers de conceptes com per exemple els colors, les formes, els animals, els noms dels companys de classe, etc. Considero que és una eina molt útil i els va molt bé a ells, és una altra manera d'aprendre basada en la imatge, com a element principal, que és el que crida més l'atenció d'un nen petit (i no pas el text sol).

Per l'altra banda, també hem parlat de la fotografia: a part d'ordinadors, mòvils i televisió també existeixen les càmeres digitals amb les que pots plasmar un paisatge, un moment amb els amics i moltes coses més. Dins d'aquest tema, avui he après que hi ha diferents plans quan ens fem una foto: el pla general (aquella fotografia en la que surts de cos sencer); el pla americà (en el que surts de genolls cap adalt); el pla mig (de cintura a dalt) i, finalment, el primer pla (en el que surt només la cara). A partir d'aquesta explicació hem fet una presentació de power point agafant 1 foto nostra de cada tipus de pla.

Tot i així, amb els nens petits no cal treballar aquest aspecte de la fotografia. Només podem ensenyar-los com funciona i fer alguna activitat adreçada al seu aprenentatge per posar-ho en pràctica, encara que no li veig la gràcia perquè les fotos les poden portar ja fetes des de casa. Què els direm? " Demà, porteu tots una càmera de fotos". No crec que sigui el més adient. No té gràcia que pitgin un botó i facin una foto perquè segur que a casa seva els pares ja els han ensenyat a fer-ho, no té molta complicació. Ells ja saben com funciona i si no és el cas, ja ho aprendran de més grans. Des del meu punt de vista, treballar amb fotos està molt bé, però treballar en com es fa una foto no és necessari.