El que m'agradaria comentar avui és que estic en contra d'utilitzar les TIC a l'educació infantil. Potser en casos aïllats, però no habitualment totes les setmanes del curs. Dubto que amb l'ordinador es treballin les 3 àrees del Currículum d'Educació Infantil.
Punt 1: la descoberta d'un mateix i dels altres no es pot fomentar amb un ordinador, ja que els nens/es estarien centrats en el que estan fent a la pantalla i no pas en ells mateixos i menys amb els altres.
Punt 2: la descoberta de l'entorn? l'entorn és la natura i a un ordinador hi ha de tot menys natura. Els petits han d'experimentar amb les mans, tocar materials, adonar-se de que hi ha molta diversitat. En resum, explorar el món amb els 5 sentits.
Punt 3: intercomunicació i llenguatge. Segons el Power Point posat a classe, l'ordinador potencia les relacions mestre-alumne. No ho entenc perquè l'ordinador pels nens petits és una eina que crida molt l'atenció i en tot cas seria al revés, deixarien d'escoltar el/la mestra i atendrien a l'ordinador només.
No pot ser que es fomentin les TIC a Parvulari. A partir de Primària sí, però no de tant petits. No hi ha per on agafar-ho. És cert que es pot fer alguna activitat de tant en tant per canviar la rutina, però ja està.
Quan jo sigui mestra no treballaré amb ells l'ordinador, ja ho faran a primària que és on crec que toca.