viernes, 22 de octubre de 2010

21 d'octubre del 2010

"EL PROFESSORAT COM A APRENENT AMB LES TIC":
Aquest article parla sobre la importància en la formació dels docents perquè siguin o no més competents en les TIC. És important que els futurs mestres ens formem des de les noves tecnologies de la comunicació i informació per poder ensenyar als nostres alumnes una eina imprescindible en el segle XXI, com és l'Internet. Hem de poder crear activitats innovadores amb l'ordinador perquè l'alumnat també es vagi acostumant i adaptant a una societat que esdevé cada vegada més moderna en tecnologies digitals. A més, concretament els ordinadors ajuden a les persones a ampliar coneixements de tot tipus i també a assolir habilitats diverses.

Crec que és important que els mestres d'avui dia anem ben preparats pel que fa al coneixement de les TIC, ja que la societat avança molt ràpid i les tecnologies s'estan apoderant d'ella. La influència que tenen a l'escola és molta, cada cop estan més presents en la vida quotidiana i això els ho hem de fer saber als més petits, per concienciar-los.
També he d'afegir que estic d'acord amb el que apunta l'article sobre de quina manera la web 2.0 pot millorar l'aprenentatge: "proporcionant autonomia als aprenents per tal de personalitzar el seu procés d'aprenentatge en un entorn de suport i ajuda mútua...etc".
L'autonomia és una de les qüestions que més s'han de treballar en l'etapa infantil i potser l'ordinador ajuda en aquest procés: el fet de navegar per la web, descobrir noves possibilitats que ofereix la xarxa de manera autònoma i individual. També la creativitat juga un paper molt important en les TIC, ja que hi ha molts programes i moltes activitats virtuals en les quals s'han de tenir idees, s'han de fer propostes, etc.

En resum, el que està clar és que la presència de les TIC en l'educació és molt important i els docents ens hem d'adaptar a una societat digital, arribar a ser competents en les tecnologies de la informació i saber fer-les servir amb els alumnes tot creant activitats suggerents que facin possible millorar l'aprenentatge dels petits.